Уряд запускає масштабну програму розвитку українських доріг
21 березня Кабінет Міністрів України затвердив Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018–2022 роки. Це перший в історії України довгостроковий план, який дозволить уже найближчими роками провести масштабне відновлення українських доріг і розвинути транспортну мережу країни. Активна робота з реконструкції доріг державного значення за новими стандартами розпочнеться вже цьогоріч.
Нове фінансування
Масштабну реконструкцію українських доріг Уряд розпочав ще минулого року. У 2017-му відновлено більше двох тисяч кілометрів автошляхів. Цього року Уряд виділить 45,7 мільярда гривень на ремонт і будівництво доріг за принципово новими стандартами якості. Також очікуються додаткові надходження (до 6 мільярдів гривень) від «митного експерименту» на місцеві дороги. Прогнозований обсяг фінансування Програми (за рахунок різних джерел) — близько 298 мільярдів гривень.
Нові стандарти
Запроваджуються нові будівельні норми за європейськими стандартами. Цього року плануються роботи на 218 об’єктах. Це понад три тисячі кілометрів відновлених доріг за новими стандартами. Передбачається закупівля нової якісної дорожньої техніки та підготовка висококваліфікованих кадрів.
Новий контроль якості
У 2017 році проведено моніторинг на 211 об’єктах. На 32 (15%) виявлені недоліки. На 18 об’єктах ці недоліки ліквідовані. З 2018 року запроваджується новий чотирирівневий контроль якості реконструкції та будівництва доріг. Збільшено терміни гарантійних вимог: не менше 5 років для середнього поточного ремонту, не менше 10 років — для капітального ремонту автошляхів. Недоліки, виявлені в результаті перевірки якості робіт на раніше відремонтованих дорогах, мають бути виправлені за кошти підрядників — виконавців робіт.
Що отримає економіка країни в результаті запровадження Програми
Сумарний економічний ефект для національної економіки від реалізації Програми за всіма вищенаведеними критеріями становитиме близько 984 мільярдів гривень. Виконання Програми сприятиме підвищенню рівня зайнятості населення: буде створено 55 тисяч робочих місць у дорожній галузі, будівельній індустрії, дорожньому машинобудуванні та сфері обслуговування об'єктів придорожньої інфраструктури.
Які ключові дороги будуть відновлені
Загалом 5 років виконання ремонтів за маршрутним принципом дозволить здійснити роботи за основними напрямками міжнародних коридорів: М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська — 83 км, М-05 Київ-Одеса — 130 км, М-03 Київ – Харків – Довжанський — 370 км, М-04 Знам'янка – Луганськ – Ізварине — 92 км, М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка — 428 км, М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече — 276 км, М-21 Виступовичі-Житомир – Могилів-Подільський — 238 км та М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ — 237 км.
Цього року продовжуються ремонти автошляхів за маршрутним принципом. Це дороги: М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський на ділянці Житомир – Вінниця, М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, Н-11 Дніпро – Миколаїв, М-06 Київ – Чоп (ремонт найбільш зруйнованих ділянок автомобільної дороги), Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь на ділянці Запоріжжя – Маріуполь, Н-09 Мукачеве – Івано-Франківськ – Львів, Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв на ділянці Кропивницький – Миколаїв, М-22 Полтава – Олександрія.
Окрім доріг міжнародного значення, планується ремонт на таких напрямках: Н-01 Київ – Знам’янка, Н-03 Житомир – Чернівці, Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь, Н-14 Олександрія – Кропивницький – Миколаїв, Н-26 Чугуїв – Мілове.
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету Міністрів України
Попредня новина:
ПАТРІОТИЗМУ НЕ ВЧАТЬ, ЙОГО ВИХОВУЮТЬ!Наступна новина:
Нарада з керівниками комунальних підприємств та служб міста