КП «Служба Єдиного Замовника» звітувало про стан претензійно-позовної роботи та ознайомило з заходами щодо зменшення заборгованості

КП «Служба Єдиного Замовника», яке є виконавцем житлово-комунальних послуг по утриманню більш, ніж двохсот будинків та їх прибудинкових територій в місті Ніжині, проводить свою діяльність, забезпечуючи її максимальну публічність та прозорість, що є фундаментом для встановлення найтісніших відносин з жителями міста – споживачами послуг, а також основним фактором, яким забезпечується якість ЖК послуг.

Комунальним підприємством забезпечується постійний контакт зі споживачами послуг в режимі відкритих телефонних ліній, і таким чином в оперативному режимі отримується вся повна і необхідна інформація стосовно стану житлового фонду, який знаходиться на обслуговуванні підприємства, в тому числі інформація про виникнення аварійних та інших ситуацій, які потребують негайного втручання.

Незважаючи на те, що тарифне забезпечення послуг розповсюджується лише на ті послуги, які визначені відповідним рішенням виконкому Ніжинської міської ради по відношенню до комунального підприємства, ним здійснюється цілий ряд соціально необхідних робіт та послуг, які не охоплюються встановленими виконкомом тарифами, що потребує жорсткого контролю як по відношенню до витрат підприємства, так і по відношенню до доходів, основна частина яких складається з платежів населення за отримані ним житлово-комунальні послуги.

З метою забезпечення стабільного фінансового становища підприємства, його платоспроможності та гарантій виконання покладених на нього обов’язків, на підприємстві ведеться системна робота з боржниками за надані житлово-комунальні послуги, метою якої є:

- стягнення заборгованості , яка виникла перед підприємством за минулі періоди;

- підвищення загального коефіцієнту сплати споживачами коштів за надані ЖК послуги в поточних періодах;

- профілактична робота з споживачами ЖК послуг, в т.ч. роз’яснення вимог законодавства в сфері ЖК послуг та створення умов для збільшення обсягу платежів за надані послуги.

КП «Служба Єдиного Замовника» в останній час все частіше вимушене в судовому порядку вирішувати питання про стягнення боргу з споживачів, які тривалий час ухилялись від виконання своїх обов’язків по оплаті наданих ним підприємством ЖК послуг, і за якими обліковуються значні суми заборгованості, а також в судовому порядку вирішувати левову частину питань, пов’язану зі скороченням обсягу загальної заборгованості за надані підприємством ЖК послуги .

Зазначені заходи примусового стягнення заборгованості з боржників в судовому порядку КП «Служба Єдиного Замовника»вимушене застосовує вибірково з урахуванням результатів моніторингу по відношенню до кожного такого боржника, вивчення його майнового стану, причин виникнення та непогашення заборгованості, а також встановлених законом процесуальних строків та законодавчо встановлених високих ставок судового збору за подачу до суду юридичними особами позовних заяв (від 1600 грн. за подачу позову) та заяв про видачу судових наказів про стягнення боргу за надані ЖК послуги (860 грн. за подачу заяви в наказному провадженні)

Так, за період останніх трьох місяців з лютого 2017р. по травень 2017р. підприємством КП «Служба Єдиного Замовника» в судовому порядку в результаті проведеної позовної роботи отримало 62 рішення судів та судових наказів про примусове стягнення з боржників заборгованості за надані в попередніх періодах, починаючи з 2014 року ЖК послуги на загальну суму 159 686 гривні.

За цей же тримісячний період з лютого по травень 2017р. органами ДВС на виконання судових рішень примусово було стягнуто з боржників та перераховано на рахунки комунального підприємства 58,8 тис. грн.

На даний час на виконанні в органах ДВС знаходяться 176 виконавчих проваджень, які порушені за заявами КП «Служба Єдиного Замовника», і предметом яких є стягнення з недобросовісних споживачів (боржників) грошових коштів за надані підприємством ЖК послуги, а також відшкодування понесених підприємством судових витрат, інфляційних втрат та річних відсотків, що реально збільшує межі відповідальності за невиконання споживачами свого обов’язку по оплаті ЖК послуг.

В той же час в зв’язку зі значною кількістю виконавчих документів нашого підприємства, що знаходяться на виконанні в органах ДВС, та з урахуванням того що більшість з виконавчих документів передбачають стягнення незначних сум боргу з фізичних осіб по відношенню до інших виконавчих документів, предметом яких є стягнення коштів у явно вищих розмірах, виконавча служба не в змозі оперативно вирішувати питання виконання судових рішень, чим допускається зволікання у надходженні коштів на рахунки підприємства за результатами виконавчих проваджень.

КП «Служба Єдиного Замовника» веде також системну роботу по стягненню заборгованості з юридичних осіб, які ухиляються від виконання покладених на них законом грошових зобов’язань.

В результаті претензійно-позовної роботи в період січня - березня 2017 рокукомунальним підприємством після підготовки та надіслання до суду відповідних майнових позовів, боржниками булив добровільному порядку вирішені питання про сплату заборгованості за укладеною раніше мировою угодою та договором оренди транспортного засобу на загальну суму 37184 гривні.

На даний час підприємством в судовому порядку вирішується питання про стягнення заборгованості з ПАТ «Чернігівобленерго» на суму 19009,52 гривні за неналежне виконання відповідачем умов Договору №1279 від 24.09.2015р. про спільне використання технологічних електричних мереж, оскільки споживач послуг комунального підприємства, використовуючи надумані обставини, ухиляється від сплати заборгованості в добровільному порядку.

Слід зазначити, що питання підвищення обсягу надходжень за надані ЖК послуги в поточних періодах вирішуються комунальним підприємством шляхом систематичного проведення роз’яснювальної роботи серед населення по питанням дотримання вимог законодавства в сфері ЖК послуг.

Такими є надання відповідних консультацій, участь у прийомах громадян з усіх питань, що стосуються порядку та розміру оплати за ЖК послуги, досягнення згоди з боржниками в питаннях реструктуризації боргу та питаннях, пов’язаних з призначенням та припиненням нарахування субсидії за ЖК послуги.

Результатом проведення зазначених заходів є те, що в період з січня по травень місяць загальний розмір сплати споживачами коштів за ЖК послуги становить 99% .

Також значно зменшився обсяг злісних неплатників за ЖК послуги.

Важливою обставиною, що впливатиме на подальше зменшення обсягів заборгованості населення за спожиті ним житлово-комунальні послуги, є також рішення Кабінету Міністрів України, якими змінено порядок призначення та перерахунку субсидій, починаючи з 1 травня 2017 року, і відповідно до яких, особи, за якими обліковується заборгованість за отримані ними житлово-комунальні послуги позбавляються права на отримання субсидій до моменту їх повного погашення або ж укладення відповідних договорів реструктуризації заборгованості з надавачами житлово-комунальних послуг.

Є всі підстави вважати, що введені Кабінетом Міністрів України зміни змусять боржників, які до цього моменту ухилялись від погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги і водночас претендували на отримання субсидій, самостійно вирішити питання погашення своїх боргів перед підприємством з метою отримання субсидій та зменшення поточних витрат на житлово-комунальні послуги у наступному зимовому періоді.

В подальшому підприємство планує в жодному разі не зменшувати рівень роботи по стягненню заборгованості за надання ЖК послуг, а також проведення постійної системної роботи з метою підвищення свідомості споживачів та недопущення виникнення заборгованості за послуги, що має безпосереднє відношення та впливає на ефективність роботи підприємства.

Адміністрація КП «Служба Єдиного Замовника»

31.05.2017